2013. december 6., péntek

Szuicid Calderon


Jövőhéten mohó kis ujjaim közé kaparinthatom Calderon történetének vaskos folytatását, már alig várom, hogy Pesten átvehessem a könyvet. Mivel valószínűleg egy áriával teli bejegyzést írok majd a felségáruláshoz bricsesz dukálról, ezért gondoltam ejtek néhány szót az előzményéről is.

On Sai: Calderon, avagy hullajelölt kerestetik


 

Emlékszem kemény hét órámba telt befalni a könyvet, és csak azért tartott eddig, mert kikerülhetetlen problémákba ütköztem (mint: evés, ivás, tisztálkodás, hazasétálás a buszállomásról és alvás), de még így is kihívás volt letenni a könyvet. Hogy miért? Khm... idézem:

"A Calderon egyszerűen… áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá *Atma fangirl mode activated*
…. 
Na szóval, épp most fejeztem be a könyvet, az élmény még elég intenzív úgyhogy nem tudok pártatlan maradni."

Fura... lassan eltelt egy év, és még mindig nem tudok rajongás nélkül beszélni a könyvről. ^^

A sztori:
Calderon (aki számomra már külön férfiasságot jelző fogalommá nőtte ki magát, mint Edward... csak az utóbbival ellentétben pozitív értelemben :) ) mindenét eldobja imádott feleségéért, csakhogy boldogságuk útját egy dolog zavarja meg: az imádott nő meghal. Calderon szorgosan követné őt a halálba, csakhogy az elhunyt bölcsészcsaládja ( vivát bölcsész! :D) nem engedélyezi a békés elpatkolást, és amikor rájön főhősünk, mekkora terhére van ezeknek a szerencsétlen embereknek egyébként is, inkább úgy dönt, dolgozni megy. Azért a saját urnáját ő állja.
Számára is hihetetlen módon kapitányi állást kap, minden jól megy, úgy tűnik, egy hónap alatt vígan fejbe lőheti magát, csakhogy semmi sem történik véletlenül, és Calderon belekerül egy játszmába, ahol a politika az úr és a cserfesség, azonban a résztvevők elfelejtenek valamit: Calderon ismeri a Játékot, és piszok jó benne!


Leginkább a borítón akadt meg a szemem, mondom kard, jó kis pali, színes csíkok, meg minden, alapból volt egy keleties aurája a könyvnek, és mivel erre fogékony vagyok, nagyon megtetszett, le is vettem a polcról és barátnőmmel beleolvastunk. Naná, hogy az egyetlen pikáns résznél nyílt ki (ilyen az én barátosném keze :D).
Furcsa, hogy az írói stílusról egy novella jutott eszembe (Az Eratóból a Nyolc négyzetméter a világ), és később mikor utána jártam, kiderült, hogy ugyanarról az alkotóról van szó. Ez volt az első ilyen élményem, szóval a libabőr tizedmásodpercek alatt tűnt fel a karomon.  A könyv ráadásul sci-fi, amin nagyon meglepődtem, nem erre számítottam, de azért egy hét habozás után megvettem. Mikre rá nem döbbent az ember? 2012-ig úgy menekültem a sci-fi elől, mint a rémálmaimban feltűnő kétméteres, járkaló takonytömbök elől, azóta meg igazán otthonosan érzem magam benne. Érdekes... na de vissza Calderonhoz.
A második, ami nagyon szembeötlött a regényben, az a humor volt. J. Goldenlane és Soren Ward után (na meg rengetegen mondták, hogy Rejtő Jenő és Vavyan Fable poénjai is hasonlók), ráébredtem, hogy a magyar szerzőknek nagyon páratlan humorérzékük van. Külföldi írónál nagyon ritkán fedezek fel ilyen humorzacsit, és meg kell mondanom, ez kib*szott jó!!!!!!! A magyar írói gárdának olyan erős vonala a humor, hogy a világon egyedivé teszi, legalábbis számomra. A buszon váltásban négy ember ült mellettem, mikor először olvastam, és amikor könnyfakasztó röhögésben törtem ki, mind hülyének nézett annyira, hogy belelessen a kezemben tartott műbe, bár bevallom, nem néztem meg, megmosolyogták-e a sorokat, a sztori jobban lekötött.

A  könyv talán egyedüli hátránya, hogy az első 50 oldal tempója valami iszonyúan gyors! Én simán elidőztem volna még a részelteken, szívesen olvasgattam volna dolgokról, habár érthető, miért nem magyaráz az író. Ami számomra kérdőjel, az a szereplők számára tök természetes. Végül is, utána minden világosabbá válik, és nagyon nagyon jó lesz. ^^
Nagyon várom a folytatást, és ezt a könyvet szívvel-lélekkel tudom ajánlani! 285 oldal tömény szórakozás, 2499 Ft (bár az okosabbak könnyen lefaraghatnak az árból, és azt vettem észre, hogy ilyen visszaváltó cédulája is van, hogyha nem tetszik, elvileg visszakapod az árát, de azt garantálom, hogy ez a könyv mindenkinek tetszeni fog!), amit teljesen meg is ér. Alig várom már a jövőhetet... ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése